Rychlá příručka: Jak třídit dle závažnosti a jak řešit pacienty na LSPP/akutní ambulanci?
Odpověď je jednoduchá – tak, jako všude jinde. Pro tebe to znamená, že musíš znát tzv. triage (triáž – třídění). Proč je důležité to umět? Jednoduše, když máš čekárnu plnou lidí, nemůžeš začít ošetřovat běžné nachlazení a pacienta s akutní respirační insuficienci nechat sedět v čekárně půl hodiny. To by mohlo skončit velice negativně – a to jak pro pacienta, tak i pro tebe.
Triáž je tedy proces rychlého vyšetření nemocných (pacientů) při prvním kontaktu. Mezi průkopníky “moderní” triáže patřili zejména váleční chirurgové – chirurg baron Dominique J. Larrey během napoleonských válek v letech 1803 – 1815 ruský chirurg Nikolaj I. Pirogov a Florence Nightingale – zakladatelka ošetřovatelství. Nicméně, zmínky o triáži se objevují již v 17. století před n.l. v egyptských dokumentech.
Cílem triáže je zařadit pacienty do základních kategorií:
- NALÉHAVÉ/URGENTNÍ případy – pacienti vyžadující okamžité neodkladné ošetření (červená barva)
- PRIORITNÍ případy – pacienti by měli být ve frontě upřednostněni a bez dalšího prodlení ošetřeni (žlutá barva)
- NEURGENTNÍ případy – pacienti, kteří nemají žádné naléhavé ani prioritní potíže a mohou počkat (zelená barva)
- MRTVÝ pacient (černá barva) – pozn.: pokud máme pacienta, který s největší pravděpodobností nepřežije daný stav, pořád prosím nezapomínat na paliativní péči a analgézii!
Registruj se, ať ti nic neuteče
Pravidelně posíláme nejprogresivnějších newsletter českého zdravotnictví, který odebírá více než 13 000 lidí.
Staňte se naším partnerem
Buďte součástí našeho úspěšného projektu a získejte přístup k odbornému know-how a novým obchodním příležitostem.
Text partnerské výhody
Text partnerské výhody
Text partnerské výhody
Copyright © 2024 Po medině | Zlepšujeme české zdravotnictví odspodu.